2016.10.12

IQs frukostseminarium den 9/11

VAD: Frukostseminarium VAR: Westmanska Palatset Stockholm NÄR: 2016.11.09 kl. 08.30 - kl. 10.00

Marknadsföring av alkohol får inte rikta sig till barn eller ungdomar under 25 år. Men hur många alkohol-budskap och uppmaningar till konsumtion möts åldersgruppen 15-24 år av under en vanlig medievecka?

IQ bjuder in till ett seminarium där en ny rapport presenteras. Gunilla Jarlbro, medieforskare och professor vid Lunds universitet, har genomfört studien på uppdrag av IQ. Under seminariet presenteras resultatet av studien följt av ett panelsamtal om hur unga påverkas av reklambudskap. 

Medverkande:
Gunilla Jarlbro, professor i medie- och kommunikationsvetenskap vid Lunds universitet. 
Jonas Colliander, forskare på Handelshögskolan i Stockholm. Jonas är specialiserad på marknadsföring i sociala medier och dess påverkan på konsumenter. 
Juan-Pablo Roa, vd IQ 

Var: Westmanska Palatset, Holländargatan 17 i Stockholm. Lokal: Bryggarkungen.
När: onsdagen den 9 november. Frukost serveras från klockan 08.30. Seminariet startar kl 09.00 och pågår till kl 10.00.
Osa: senast den 4 november till Selena@iq.se Seminariet är kostnadsfritt och vi bjuder på frukost. Ange eventuell specialkost vid anmälan.

Välkommen hälsar IQ!


Kalendarium